دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
ما می‌توانیم شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۲۲:۰۴

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی خبر داد:
یک میلیارد تومان صرفه جویی با ساخت چندراهه سرچاهی

باشگاه خبری فراساحل: متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با ساخت مجموعه چندراهه سرچاهی (Choke Manifold)، موفق به صرفه جویی یک میلیارد تومانی در هزینه‌های این شرکت شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی روز چهارشنبه (١٠ شهریور ماه) در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از منطقه عملیاتی دالان به استان فارس سفر کرده بودند، با بیان این مطلب افزود: این تجهیز برای آزمایش چاه پس از ترک دکل حفاری کاربرد دارد و از آنجا که ما امسال به چهار چندراهه کنترل جریان سرچاهی نیاز داشتیم، متخصصان شرکت با استفاده از قطعات موجود در انبار موفق به ساخت چندراهه شدند. وی تصریح کرد: برای خرید هر چندراهه، به حداقل ٢٥٠ تا ٣٠٠ میلیون تومان اعتبار نیاز بود که با ساخت چهار نمونه از این دستگاه به همت متخصصان داخلی این شرکت و با استفاده از قطعات موجود، چندراهه‌ها بدون هیچ هزینه‌ای برای خدمات سرچاهی آماده شدند و بیش از یک میلیارد تومان در هزینه‌های این شرکت صرفه جویی شد.

چندراهه کنترل جریان سرچاهی در جریان‌دهی موقت چاه‌های نفتی یا گازی که مجهز به تسهیلات سرچاهی نیستند و همچنین انجام عملیات چاه‌ آزمایی یا تمیزسازی چاه پس از ترک دکل حفاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. فشار کاری این مجموعه پنج هزار پام و از قابلیت عبور سیال خورنده برخوردار است که به وسیله‌ یک شیر از نوع Globe قابلیت کنترل دارد. این تجهیز دارای سه مسیر جریانی است که دو مسیر آن توسط کاهنده‌های متغیر و به صورت مستقل کنترل می‌شوند. مسیر سوم نیز به عنوان مسیر کنارگذر است. جریان ورودی مجموعه دارای محلی جهت تزریق مواد ضد یخ‌زدگی است و در خروجی نیز محلی جهت دریافت نمونه‌ سیال جریانی جهت ارسال به آزمایشگاه در نظر گرفته شده است. این مجموعه علاوه بر فشارسنج‌های مکانیکی، ‌مجهز به دستگاه ثبت فشار و دمای حافظه‌دار الکترونیکی است که به وسیله آن مشاهده و ذخیره‌ اطلاعات دما و فشار سیال ورودی در حین انجام عملیات طولانی مدت امکان‌پذیر خواهد بود و می‌توان این اطلاعات را بر روی رایانه و به وسیله نرم‌افزارهای مرتبط تحلیل کرد. شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با برخورداری از پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان، سرخون و گشوی جنوبی و منطقه سروستان و سعادت آباد، در سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس فعالیت می‌کند.



  کد خبر : 2282
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :